KAOS!

Denna dag har bara varit kaos
Dagen började med att jag pulsade i snö upp till knäna (jag har på mig jeans och mina fodrade sneakers för jag har inga andra skor) tar mig ner till bussen och vi står ett tappert litet gäng där och väntar på bussen som kommer ca 10 minuter sen, vilket är okej. När vi väl kommer till Ösmo går 07.45 tåget 08.20, vi står där i mer än en halvtimme. Nu ska tåget gå 08.30.. Vi blir fett sura (asso jag och Hilda) så vi kollar upp när bussen hem går, 10.20.. Aja.. 
Nynäshamn tåget kom och 08.40 kom jag ifrån ösmo, vi åkte hem till hennes pappa så länge. Vi pulsade i snön som nu var ännu högre än till knäna, jag ska ta ett steg ut i gatan men vet inte att det är ett litet dike eller något där så jag åker ner och ramlar sen framåt.. Jaja jättekul, tar oss fram till lägenheten iallafall. Bytte kläder och värmde oss. Ringde pappa och hörde om han kunde hämta oss när han slutat, visst kunde han det men de skulle ta några timmar.. När han kom så handlade vi lite ifall vi nu skulle bli fast på ön och strömmen skulle gå.. Hemma var vi inte förens vid 19.00-19.30.. 
Jag har sen varit ute och lekt lite i snön med Linnea, fett kul asso! Mna blir aldrig för gammal för det!! :) 
 
Imorgon tror jag faktist inte att jag kommer att komma iväg till skolan och om jag nu gör det, hur tar jag mig hem om det blir som idag? Ska jag då sitta utanför skolan hela natten och vänta på att den öppnar på fredag? Usch.. Hemska tanke och jag håller tummarna på att bussen inte kommer! Liksom många andra på ön, ingen vill efter idag åka till skolan komenalt nu när det är snö ^^ Men ärligt talat, det är knappt plogat här ute och eftersom det ska fortsätta snöa inatt så tror jag inte att bussen kommer.. 
Hoppas eran dag varit bättre än min! 
 
Men nu är jag jävligt trött efter en lång dag så jag ska gå och lägga mig nu! GOD NATT!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0