It can take a lifetime to find love but it only take a second to lose it.

Sitter och funderar. Funderar på ett litet val som kan förändra min framtid för alltid. Ska jag våga? Ska jag inte? Är det ödet eller är det bara jag som är trött? Det sistnämda stämmer nog in ganska bra på mig just nu. Jag är sliten, trött och har jävligt ont i tungan. Slicka aldrig av något  från en kökskniv! Det gjorde jag och jag kan väl säga att om jag hade fortsatt slickat på den där jävla kniven så hade det bara sprutat blod. Jag lovar er... På tal om att lova saker, jag har ju lovat att lägga upp bilder som strax kommer. Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge. Och på tal om bilder, jag skrev en komentar till min kusin på hennes blogg, ni hittar henne under ''länkar'', eftersom jag såg att hon hade lagt upp en massa bilder och verkar tycka det är kul att fotografera. Jag tyckte att vi kunde ta och träffas och kanske samtidigt ha en liten photoshoot och då samtidigt kanske komma varandra lite närmare förhoppningsvis, som vi var när vi var mindre. Jag hoppas iallafall att hon vill det. Och så har vi det här med vilja... Vi har alla våran egen vilja men jag tror, personligen, att hur mycket vi säger åt andra att gå efter sin egen vilja istället för att slava efter en annans så lyssnar vi inte åt det själv. Så då kan man säga att vi går runt och ljuger om en sak för att andra människor ska tro att vi gör likadant eller så är vi så jävla rädda för vad människor ska tycka om en så vi vågar inte följa våran egen vilja och gå våran egen väg, vilket vi måste för att komma vidare här i livet och inte ligga hemma på mammas och pappas soffa hela dagarna utan att vi vågar ta vårat eget initiativ och går ut i världen och är stolta över oss själva, hur ska vi annars få jobb, träffa nya människor, partners som kompisar. Det där med att vara stolt över sig själv är nog mycket svårare för oss ungdomar än för vuxna , tror jag, men jag tycker att det är en jävla viktig sak man måste kunna. Man måste kunna lära sig att resa sig upp efter ett förhållande är slut och inse och vara stolt över vilken kunskap man fick med sig till nästa. Det är svårt, vi är inte Super-Man, vi är inte gjorda av stål. I våra kroppar rinner blod, blod som kan symbolisera en flod som rinner genom ett tropiskt land, det mina läsare skulle ni alla tycka var så vackert. Om ni stod framför floden med människor ni älskar så skulle ni den stunden inte kunna önska er något bättre. Det är minuten just nu som räknas, den minuten du är med dina älskade människor, när ni upplever något magiskt. Ta vara på den tiden för lika snabbt som den kom kan den lika gärna försvinna. 
Det var allt för mig ikväll, jag säger God Natt och vi hörs imorrn. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0