Jag vill bara vara mer som alla andra..

Alla är perfekta som dem är? Nej. Men att man ska respektera andra för deras utseende är en självklarhet! Det finns vissa som inte kan hjälpa hur de ser ut, okej egentligen kan ju ingen det men jag menar mer att vissa kan inte hjälpa om hen är lite mullig eller överviktig. Då kanske ni tänker att det kan ju hen visst men nej alla kan inte det, hur de än försöker så kanske det inte går. Vissa har bara den genen ifrån sina föräldrar, eller så kan de ha någon sjukdom som gör att de ser ut som de gör. 
Jag fattar inte varför alla håller på att tjatar på att alla är perfekta när vi egentligen vet att 50% om inte mer beror helt på utseendet hos en person om vi ens börjar prata med hen, vi dömer folk på utseendet dagligen. Men det finns inte mycket vi kan göra åt det, that's life so just accept it. Det ligger i mänskligheten att döma varandra från utseendet eftersom det är vårt första intryck på en person. Alla är inte perfekta men alla duger som de är. Jag duger som jag är, Hilda duger som hon är, Nis duger för den hon är, men ingen utav oss är perfekta. 
Egentligen finns det väl inget som visar vad ''perfekt'' är för något, eftersom ingen människa är perfekt så kan ingen annan sträva efter att bli det. 
Alla blickar som ligger hos oss helt naturligt är en sjukdom, vi människor är psykist störda patienter inlagda på ett mentalsjukhus. Och med mentalsjukhus så menar jag världen, jorden. Vi är alla i samma situation. 
Det är likadant med att komentera andras utseende eller något. Det är också en psykisk sjukdom som mänskligheten själv har arbetat fram. Dagligen upptäcks det nya sjukdomar på detta mentalsjukhus. Jag tycker att det är något som alla ska börja tänka på nu! Det går så långt att människor tar livet av sig för att alla komentarer och rent utsagt mobbningen blir för stor, pressen och stressen ökar ännu mer. 
Ni kan väl iallafall tanka igenom det ni tänker säga till någon framöver? Även fast du bara pratar med en kompis så kan någon i närheten höra och ta illa upp för den personen förstår att du just har pratat skit om hen. 
Jag vill bara spy på alla äckliga människor här i världen! 
 
Nu tänker jag inte säga något mer om det, imorgon blir det att skypea med Nis och plugga mestadels av dagen tror jag. Ska sätta upp som mål att iallafall bli klar med en utav alla uppgifter! 
Fast innan jag börjar med all stress igen ska jag ta och ge mig några timmars sömn. 
Godnatt ifrån en arg Elin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0