''Vi är alkoholister, vi är inte värda ett skit i deras ögon!''

På tåget hem idag gick det på en kvinna och en man i VH, de var kompisar och satt och snackade, HÖGT medan de drack lite öl. Jag struntade i dem och satt och kollade ut genom fönstret och drömde mig bort, tills de börjar tjafsa och skrika på varandra i typ en minut sen blev de som innan igen. Jag fortsätter att kolla ut genom fönstret och hör för mycket information som jag inte vill veta!
''Gud vad det kliar i min fitta, vad jag måste ju få klia?!'' Tack kvinnan för att du utsätter dina medtrafikanter för personliga grejer som ingen absolut inte vill veta! 
Det värsta av allt var nog att kvinnan sen säger till mannen ''Lyssna på mig, vi är alkoholister, vi är inte värda ett skit i deras ögon!''
Hallå vad är detta för samhälle vi lever i egentligen? Vart är de mänskliga rättigheterna? Alla människor har rätt till en chans här i livet, vare sig de behöver hjälp eller inte. Hur ska de komma ur sitt alkoholmissbruk om de inte får hjälp? Det suger rent ut sagt och jag skämms lite över att leva i Sverige!
Hur ska vi kunna hjälpa människor i andra länder om vi inte kan hjälpa våra egna medborgare?! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0