Uppmärksamhetshoror

Jag är så jävla trött på alla som bloggar och länkar och skriver att dem har anorexia, ätstörningar eller något annat handikapp. Det känns som om alla bara är ute efter uppmärksamhet. Och läsare. För att statestiken är ju det viktigaste som finns. 
Det finns dem som skriver att de nu ska ändra sig, börja ett nytt liv och skapar nya utmaningar att ta tag i. Men alla dem bloggar som jag har läst och folk har skrivit så så har dem inte ädrats på ett enda jävla sätt. I flera år har jag följt bloggar som sagt det jag nämner och inte märkt en enda skillnad, eller jo det har jag. Men till det positiva så har det bara hållt i några dagar, en vecka max. Och det negativa vill jag inte gå in på. 
 
Jag läser en tjejs blogg, hon skriver om hur det är att vara handikappad tonåring i dagens samhälle och det är en blogg jag verkligen följer. Hon skriver om hur hon blir bemött, hennes tankar om att inte vara normal och peppar andra till ett bättre självförtroende! Hon föddes med en CP-skada som gjorde att hon inte kan gå eller prata tydligt. Jag tycker att hon är en så otroligt stark tjej som verkligen tar vara på livet och njuter med sina kompisar. 
Det är något som jag tycker är intressant att läsa om, hur hon upplever dagen, samhället, livet. Eftersom att jag inte sätt andra med det handikappet som skriver bloggar så är det en unik blogg, hon söker inte efter uppmärksamhet. Hon vill bara visa att hon är som alla andra och vill bli behandlad som en i mängden. 
 
Det är ändå sjukt hur man kan bli beroende av att få läsare till sin blogg. Vissa gör vad som helst, nästan nakenbilder, hittar på någon sorglig historia osv. Det har flera gånger gått över gränsen så att folk till och med har lagt ut andra personer för att man själv så se bättre ut. 
Jag ber om ursäkt till alla som känner att jag är taskiga mot just dem med det här inlägget eller något annat, det är inte meningen att såra någon men ibland måste man bara skriva av sig. Eller jag ber om ursäkt till nästan alla... 
 
Varför skriver man statusar på facebook, twittrar och skriver bloggar? 
För att göra andra avundsjuka! ''Nejmen kolla nu är dem jävlarna igen och inte har dem frågat om jag vill hänga på, som vanligt'' Det gör att man blir sårad och avundsjuk så man måste själv hitta på något bättre att lägga ut. Allt är som en tävling, den som kan göra flest människor avundsjuka vinner. Eller? 
På förskolor tävlar barn om allt möjligt, vem som äter upp först, kan springa snabbast eller vem som är bäst på något. Pedagogerna berättar att allt inte är en tävling men barnen fortsätter och jag undrar varför? Varför måste människan tävla om att vara bäst i allting? Tävlingar är bara idiotiska. Om mänskligheten inte skulle tävla mot varandra i olika saker tänk på hur världen skulle se ut då. 
 
Ursäkta språket jag använder ibland men någon gång måste det ju ut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0