Dagen..

Idag tog jag en rejäl sovmorgon. gick upp vid 12. Morfar hade till o med varit i Tierp och lämnat Bamse med mig och visst jag vaknade när han kom o pussade mig men somna snabbt om igen med honom vid min sida. Det har varit fint väder i stort sätt hela dagen, lite molnigt på eftermiddagen men det blev fint till kvällen så jag är nöjd. 
Jag och Bamse gick en prommis idag och gick förbi über söta kossor! Jag dööör, vill bara klappa på dem, kalvarna och allt! Det finns en tant som gillar att pyssla och har gjort väldigt fint och roligt framför allt utanför henne, ska försöka fota det imorgon så får ni se! Annars har alla 3 tagit en prommis ut på en utav ängarna och kollade till hesan? Stavning, ni vet en sån där man hade förr i tiden ute på ängarna och lastade hö på. Morfar och en granne har byggt den själv :) 
Hemgjorda pannkakor blev det till middag och morfar åt ärtsoppa också, det var tydligen länge sen han åt hemgjorda så det var en hit tyckte han! 
Jag har nyss kollat på Röjar Ralf och det var ganska bra! Duschat har jag också gjort. 
Men nu blir det kvällsprommis med Bamse så godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0