''Jag krossas inte lika lätt som porslin.''

Igår när jag satt på mattelektionen fick vi reda på att våra 2 andra lektioner blev inställda, så jag skyndade mig till tåget och var hemma vid 12.40, åkte hemifrån 8. Chill! I handen mötte jag några barn och en padagog från Muskö förskola där jag sommarjobbade i somras ju och det var kul, barnen kände igen mig och berättade vad de hade gjort. Det var så roligt, en flicka frågade om tåget körde av sig själv och pedagogen bollade frågan vidare till alla. En liten pojke sa nej och alla andra hängde efter i kör. Vem är det som kör tåget då? ''Jag vet! Det är TÅGMANNEN!!'' Sa en pojke. Okej sa pedagogen och pojken fortsatte ''Det sitter en där och en där (pekar åt båda hållen i tåget) längst bak! Så tåget kan åka åt båda hållen!'' Ja det är rätt, det finns ju en man eller kvinna som kör tåget och då blir det ju tågmannen eller tågkvinnan. 
 
När jag kom hem var Liam här och lekte förfullt med lego. Mormor och Stickan var oxå här och fikade men åkte efter en stund. Sofie och Ida kom med bussen efter mig och ja vi gjorde väl inte så mycket mer. Jag gosade de lilla jag kunde med Idis, hon är inne i en blyg period just nu.. 
Jag och Sofie tog med oss några barn och gick upp till motionscentret och lekte lite, Liam var så söt när han gjorde sina 3 situps, stolt faster jag e! Han hjälpte mig när jag gjorde mina oxå, puttade på mig när jag skulle upp. 
Käkade efter det och sen drog dem. Duschade Linda på kvällen och flätade henens hår eftersom att hon hade skolfoto idag. 
 
Idag har det inte hänt så mycket intressant. Lektioner som vanligt förutom att vi på sista lektionen fick kolla på en dokumentär. Hade ett intressant samtal med en lärare efter oxå.. Så vi får se hur allt slutar. 
Funderar på att byta skola om det fortsätter såhär. 
Min babe skulle ut hit idag och vi åkte samma tåg och buss, pratade en massa och så. Och eftersom att min moppe har vätskebrist så blev det cykeln ner till sjökrogen för att babe och Pontus skulle käka och sen cyklade vi hem och jag käkade. Min dag har inte alls varit intressant.. 
Ska ladda in lite bilder i datan så att ni får lite nya färska bilder! 
Följ mig på instagram då jag är mer aktiv där! @meloonnoolem 
 
Nu ska jag höra av mig till babe så får vi se vad som händer. Annars ska jag nog gå ut och gå lite! 
Ha det bra och ha en super fredagskväll! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0